Saznajte šta je to organski proizvod i koje on prednosti donosi, zašto je bolje koristi organske proizvode ili kako ih prepoznati...
Saznajte kako se dobijaju organski proizvodi, od poljoprivrede i stočarstvra, načina čuvanja i obrade organskih dobara...
03-12-2015
Predstavnici Centra za organsku proizvodnju posetili su u četvrtak, 03. decembra 2015. godine, preduzeće Eton Digital iz Novog Sada.
Cilj posete je bio da se predstavnici Centra upoznaju sa projektom OrganicNet, predstave rad Centra za organsku proizvodnju i ciljeve oko kojih su se okupili predstavnici organskih proizvođača iz regiona, te da se razmotre mogućnosti za saradnju.
Prisutni na sastanku su se saglasili da postoje mogućnosti za saradnju kada je u pitanju promocija projekta organskim proizvođačima, korisničko tesitiranje platforme, kao i učestvovanje u zajedničkim projektima koji za cilj imaju unapređenje plasmana organskih proizvoda.
OrganicNet je novosadski startap u nastajanju. Ekipa Eton Digital-a iskoristila je znanje i otvoreni konkurs za dodelu sredstava Evropske Unije i aplicira sa svojom idejom – onlajn društvena tržnica organskom hranom koja ima za cilj da spoji lokalne proizvođače organske hrane sa kupcima u blizini.
Problemi koje OrganicNet pokušava da reši odnose se i na potrošače i na proizvođače, a među njima tri osnovna su nedostupnost 100% organske hrane, visoke cene i nemogućnost potpunog poverenja u poreklo hrane.
Stanislava Stojanović Novoselac, kreativna direktorka u Eton Digitalu, predstavila je sve segmente projekta. Naglasivši da se funkcionalnost same platforme neće mnogo razlikovati od društvenih platformi na koje smo se već navikli – svaki prodavac imaće svoju onlajn tezgu na kojoj će predstaviti fotografije svojih proizvoda, informacije, sertifikate, a svi korisnici moći će da ocenjuju jedni druge.
Ovako ne samo da grade reputaciju, već i kroz povratnu informaciju omogućuju isticanje najboljih proizvoda. Pored ovoga, platforma će sadržati sve informacije u vezi sa organskom proizvodnjom, sertifikacijom i zakonskim regulativama.
Iako će platforma biti besplatna za kupce i prodavce, tim pokušava da pronađe optimalan biznis model kroz nekoliko tipova premium paketa za prodavce i sertifikaciona tela.
Proizvođači će biti u mogućnosti da koriste OrganicNet besplatno do prve zarade od 1000 eura, nakon čega će plaćati mesečnu ili godišnju pretplatu i 3% od svake transakcije.
Pristup je besplatan i sertifikacionim telima, a premium model za njih uključuje kreiranje sopstvene stranice o kompaniji na OrganicNetu.
Oni koji budu želeli da svoje proizvode istaknu na samom vrhu liste takođe će moći za to da plate.
Projekat je još u fazi razvoja.
Podrška mladima kroz razvoj Centra za učenje
"Smatramo da ovako koncipiran Centar može u velikoj meri da doprinese unapređenju znanja proizvođača koji planiraju da se uključe u organsku proizvodnju..." Republika Srbija, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Pomoćnik ministra Nenda Katanic
"Od samog početka GIZ/ACCES programa smo prepoznali Centar za organsku proizvodnju iz Selenče kao veoma važnog i posvećenog partnera u zajedničkim naporima da se podrži razvoja organskog sektora u Srbiji." GIZ/ACCES Projekt Manadžer - Emilija Stefanović
"Mi smo spremni da podržimo svaku inicijativu i projekte Centra iz Selenče, kao i da pružimo pomoć i uzmemo aktivno učešće u imaplementaciji." Autonomna pokrajina Vojvodina, Sekreterijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova. Pokrajinski sekretar Miroslav Vasin