Saznajte šta je to organski proizvod i koje on prednosti donosi, zašto je bolje koristi organske proizvode ili kako ih prepoznati...
Saznajte kako se dobijaju organski proizvodi, od poljoprivrede i stočarstvra, načina čuvanja i obrade organskih dobara...
22-04-2018
U medijima nisu u dovoljnoj meri zastupljene teme koje se odnose na poljoprivredu i organsku proizvodnju, naročito kada se one posmatraju iz ugla EU integracija i značaja tog procesa za sve proizvođače i građane Srbije, ocenjeno je na dvodnevnoj radionici za novinare održanoj u Centru za organsku proizvodnju u Selenči.
Na treningu kojem su prisustvovali predstavnici štampanih, TV i internet medija naglašeno je da je za izveštavanje o organskoj poljoprivredi i informisanju o evropskim temama potrebno određeno predznanje, a put do kvalitetnog medijskog sadržaja zahteva obučenost novinara u ovim oblastima.
Trening “Značaj medija za unapređenje organske proizvodnje i jačanje konkurentnosti proizvođača” organizovan je u okviru projekta „Socijalno uključivanje i osnaživanje mladih kroz podršku razvoju centra za učenje u organskoj proizvodnji“ , koji je podržala Višegradska grupa.
Predavači su edukovali polaznike u smislu podizanja nivoa znanja i kapaciteta novinskih kuća i organizacija civilnog društva da se uključe u kreiranje, implementaciju i evaluaciju medijskih politika, sa posebnim fokusom na stvaranje povoljnih uslova za podizanje kvaliteta javnog informisanja kada je o organskoj poljoprivredi reč i izveštavanje o politikama EU koje se odnose na organsku proizvodnju.
Naglašen je značaj potencijala organske poljoprivrede u pogledu razvoja ruralnih sredina i mogućnosti za ostanak mladih u njima, s posebnim osvrtom na značaj učešća organskih proizvođača u međunarodnim projektima i implementaciji rezultata tih projekata. Kao primer za to predstavljen je projekat „Socijalno uključivanje i osnaživanje mladih kroz podršku razvoju centra za učenje u organskoj proizvodnji“ , čiji je nosilac Centar za organsku proizvodnju Selenča, a u kojem učestvuju partneri iz BiH, Moldavije, Mađarske, Slovačke i Češke.
O načinima uključivanja medija i organskih proizvođača u formulisanje i praćenje javnog interesa u informisanju o ovoj vrsti poljoprivrede, s osvrtom na politiku i zakonodavstvo EU, govorila je Slađana Gluščević, urednica portala Agrosmart, o tehnikama analitičkog izveštavanja o organskoj proizvodnji Aleksandra Milić iz lista “Poljoprivrednik”, a o predstavljanju ovog projekta u medijima Maja Leđenac iz Info centra za ruralni razvoj Agrosmart.
Treningu su prisustvovali novinari RTV-a, portala Agropres, Poljopartner i Poljosfera, televizijske produkcije Atlas, lista Poljoprivrednik, Nezavisnog udruženja novinara Vojvodine, organizacije Šta žene žele, Informacionog kutka EU u Novom Sadu (EU Info Point), Arhus centra Novi Sad…
Podrška mladima kroz razvoj Centra za učenje
"Smatramo da ovako koncipiran Centar može u velikoj meri da doprinese unapređenju znanja proizvođača koji planiraju da se uključe u organsku proizvodnju..." Republika Srbija, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Pomoćnik ministra Nenda Katanic
"Od samog početka GIZ/ACCES programa smo prepoznali Centar za organsku proizvodnju iz Selenče kao veoma važnog i posvećenog partnera u zajedničkim naporima da se podrži razvoja organskog sektora u Srbiji." GIZ/ACCES Projekt Manadžer - Emilija Stefanović
"Mi smo spremni da podržimo svaku inicijativu i projekte Centra iz Selenče, kao i da pružimo pomoć i uzmemo aktivno učešće u imaplementaciji." Autonomna pokrajina Vojvodina, Sekreterijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova. Pokrajinski sekretar Miroslav Vasin